11 MAYIS PAZARTESİ
Sevgili çocuklarımız,değerli velilerimiz;
Bugün sizlerle”Sepeteki sayılar”oyunu oynayalım.
İçerisinde 1’den 20’ye kadar rakamların bulunduğu bir sayı sepeti hazırlayalım.
Çocuğumuzdan sepetteki sayılardan bir tane seçmesi istenir.
Seçtiği sayı kartını gösterek hangi rakam olduğu sorulur ve bu sayıdan önce ve sonra hangi rakam geldiği sorulur.
Tüm sayılar gösterilene kadar oyuna devam edilir.
Şimdi de bu kartlarla başka bir oyun oynayacağız.”Say getir oyunu”
Sepetten bir sayı seçilir ve çocuğumuzdan bu sayı kadar nesne getirmesini isteyelim.
Getirilen nesneleri her seferinde saymayı unutmayalım.
12 MAYIS SALİ
Değerli velilerimiz, Güzel çocuklarım
Hep birlikte bir kase dolusu nohut hazırlıyoruz. Nohutlarımızı sayabildiğimiz kadar sayıyoruz. Ardından büyüğümüzün yardımı ile basit toplama işlemleri yapıyoruz,sonuçları bir kalemle kağıda yazıyoruz.
Sonrasında nohutlarımızı yumuşayana kadar ıslatıyoruz ve kürdanları takarak eğlenceli kuleler şekiller hazırlıyoruz.
1'den 10'a kadar sayıları kağıtlara yazıyoruz ve evin çeşitli yerlerine koyuyoruz. (Sandalye, koltuk, masa, sehpa ve yer zeminde farklı bölgeler gibi) Hareketli bir müzikle dans ediyoruz ve büyüğümüzün söylediği sayıyı buluyoruz. Yanına o sayı adedince nohut koyuyoruz.
Ekteki NOHUT OĞLAN masalını bir büyüğümüzün bize okumasını isteyelim. Masalın kahramanlarını boş bir kağıda güzelce resmedelim.
13 MAYIS ÇARŞAMBA
Toplama yapmayı öğreniyoruz.
Aşağıda görmüş olduğunuz işaret“Artı”işaretidir.Artı işareti arttırma işlemlerinde kullanılmaktadır.Hadi gelin şimdi”artı işareti”isimli şiirimizi öğrenelim.
ARTI İŞARETİ
Artı işaretidir benim adım
Toplama işlemi yaparım
Arttırma işlemi yapılınca
Beni sakın unutmayın.
Aşağıda bulunan toplama işlemlerini yapalım ve bulduğumuz rakamları karşılarına yazmaya çalışalım.
14 MAYIS PERŞEMBE
Sevgili çocuklarım,
Pütürlü-Kaygan ne demek hiç daha önce duyan var mı? Haydi sizinle bir deney yapalım ve bu kelimelerin anlamlarını daha iyi kavrayalım.
Ailemizden ellerimize krem sürmesini isteyelim ve ellerimize iyice yedirelim. Ardından ellerimizin kaygan mı yoksa pütürlü mü olduğunu gözlemleyelim. Daha sonra ailemizden bir kişinin eline krem, bir kişinin eline sim dökelim. Daha sonra inceleyelim ve sonuca bakalım. Ellerin pütürlü ve kaygan arasında ki farklarını gözlemleyelim, neler olduğunu tartışalım ve sonrasında sohbet edelim.
*Ellerimize önce ne oldu?
*Sim gelince ne oldu?
Ekteki sayfayı yapalım..
15 MAYIS CUMA
Sevgili çocuklarımız;
Bugün sizlerle birlikte “Yumuşak-Sert” ve”Sivri-Küt”kavramlarını öğreneceğiz.
Günlük hayatta kullandığımız eşyalardan bazıları yapı gereği yumuşak bazıları ise sert bir yapıdadır.Bazıları ise küt ve sivridir.Akşama yayınımızda sizlerle bir oyun oynamaya ne dersiniz?Sizlere çeşitli nesneler göstereceğim,bakalım hangisinin yumuşak hangisinin sert olduğunu,hangisinin küt ve sivri olduğunu kimler bilebilecek.Aşağıdaki çalışma sayfalarını yapalım ve sonrasında evimizdeki eşyalara dokunup yumuşak mı sert mi?bakalım.Sivri ve küt uçlu nesnelere örnek gösterelim.